årets första snö...

Sitter i soffan i myskläder o kollar på tv... har precis ätit lite glass o varma hallon...riktigt gott o lite värmande i höstmörkret... Läst kommentarerna på förra inlägg o e glad att jag har vänner som finns där för mig fastän jag känner mig grymt ensam ibland...

Idag kom årets första snö här uppe i ume... jag va på väg till praktiken när d började snöa lite smått både jag o marie tänkte väl att de går väl över fort men icke så fort vi hade kommit fram till tavelsjö o skolan hade dragit igång så vräkte det ner massor med snö i ungefär 3 timmar så barnen hade massor av snö att bygga snögubbar och igloos utav...riktigt roligt o samtala med barnen i förskoleklass om vad de gjorde o varför...5-6 åringar e riktigt goa o jag fick ännu mer barnsug...
hade tur o fick hjälp med att byta till vinterdäck på bilen kostade ju lite pengar men e d ju klart värt när man inte har en kompressor själv o inte nån vidare bra domkraft...tack Östen i tavelsjö för dina däckbytar tjänster =)


nej nu ska jag sätta mig och göra ett litet filmklipp till mina goa ungar i klassen..hoppas bara att jag får in filmklippen på movie maker annars blir jag riktigt lessen =/


p&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0