cellgifter dag 1

så har mitt helvete börjat...fick min venport inopererad igår...hade sjukt ont i morse när jag vaknade o ville bara ge upp...trötthet o smärta e ingen bra kombo när man står inför massa gifter.... fick morfintablett i alla fall så d va skönt o sen fick jag även morfin o insomningstabletter utskrivna idag ihop med all annan medicin och cellgifterna som jag fick betala ur egen ficka...tur att vi har högkostnadskort på apoteket oxå men 1800 va egentligen inga pengar jag hade den här månaden =/ får snåla in på allt annat o hoppas att jag kan få tag på mer pengar på nått vis...söka bidrago  grejer....

fick i alla fall två blodtransfusioner för att få upp mina blodvärden idag o igår så det va skönt att de satsar 100% på att min kropp ska klara behandligen...för nu blir d helvete i 6 veckor o under 2 behandlingar....men min behandling heter EOC eller EOX och består av tre olika cellgifter...tv å får jag i dropp under en dag o sen äter jag 4 tabletter om dagen under hela behandlingstiden....biverkingarna e sjukt många o ja jag kommer tappa håret troligtvis vilket suger....

biverkningarna idag som jag märkt av är domningar i läpparn, fingrar o fötter tillofrån...e lite snurrig i skallen men kan mkt bero på vätskebrist o att jag inte åt nån middag idag vilket va jävligt klantigt av mig.....men ska försöka få i mig mer mat o dryck i morrn så jag faktiskt orkar med att stå ut me skiten....fruktar illamåendet dock......men nu tar vi dag för dag o hoppas på det bästa =)positivt tänkande är ett måste nu......

sängen kallar

Kommentarer
Postat av: Bella

Catrin jag tänker på dig hela dagarna! Du kommer klara detta, du är stark! :) Kom ihåg att vi alla finns här <3 Kramar!

2011-08-02 @ 23:05:13
URL: http://gabriellesandstroms.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är toppen duktig! Så stark! <3

2011-08-03 @ 00:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0