cellgiftsvända dag 6

Så sitter jag i soffan i vanlig ordning o glor på tv o ugglar i min ensamhet... märker att jag börjar bli osocial o inte vill gå ut men e man risig så vill man ju fan inte direkt hänga nere på stan o låtsas att allt e finemang... har fått massa besök i veckan o i helgen i alla fall så har ju inte varit jätteensam så det har varit skönt...men känner att jag ibland vill vara ensam för att kunna försöka smälta allt som är... har fortfarande sjukt svårt att inse hur mkt mitt liv har vänds upp o ner på bara ett par veckor... börjar fundera på vart den tokenvisa o tjuriga catrin har tagit vägen... istället har jag blivit nån halv melankolisk maskin som bara försöker ta mig igenom dagarna med att tvinga i mig mat o dryck med massa energiinnehåll.... fan minst 1800 kcal om dagen o jag kan ju säga redan nu att det INTE går så bra för mig o få i mig så mkt... tvingar i mig mat dagligen o vissa dagar har d varit ett rent helvete... kan väl säga att idag har d väl gått lite bättre..slarvar fortfarande med mellanmålen men får slänga i mig glass i massor ikväll ihop med bästa Suvi´s svartvinbärspure som e så sjukt god =) huvudsaken är att jag får i mig hyfsat med riktigt mat i alla fall =)

Elin o jag provade min nya fina råsaftcentrifug som alla på jobbet ställde upp o köpte till mig... har jag sagt att jag har världens bästa jobb?!?!! =) mosade morötter, apelsin, ingerfära o blomkål men min mage fick sig en käftsmäll av blomkålen, den va på tok för kärv för min småkänsliga magen... men kommer absolut blanda apelsin, morötter o ingefära.. bra vitaminboost för min trötta kropp men får ju inte äta för mkt grönt heller eftersom min kropp behöver massa annat än lågenegergikost... men dietsten kan ju ta sig nånstans.. mer otrevlig o osympatisk människa får man fan leta efter...totalt oengagerad i patienterna...jag kanske inte väga för lite än för att hon ska bry sig men vill ju inte gå ner mer i vikt än nödvändigt, blir ju som svårt att orka med vardagen när cancern tar massa energi o sen tappa muskler o skit e inte så skoj....

idag va d ju ett lite mer positivt inlägg vilket nog e bra för min del... längtar bara tills dess att Challan kommer i morrn o kan överboosta mig med positiv energi o ork =)  dock måste jag väl prata med henne om att jag e lite rädd för o fara utomlands  nu när kroppen cp:ar sig som den gör med ömmande muskler o typ växtvärk i benen =/  bara o ringa avdelningen ikväll eller i morrn om d inte släpper... måste väl änå berätta att jag slutat med blödningsmedicinen...fick så sjukt ont i magen av den...behöver inte mer illamående än det jag redan har....


kram påer

Kommentarer
Postat av: Elin

Kram på dig! <3

2011-08-07 @ 21:38:41
Postat av: Anna

Vi läser och tänker på dig!!! Du är så duktig vår kära vän! Kramar från Anna & Mattias

2011-08-08 @ 16:19:01
URL: http://iannasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0