förvirrad o arg

ja då har jag fått min dom... som läget är nu går det inte att operera alls för cancern har spridit sig till lymfkörtlarna närmast magen, matstrupen och stora kropppulsådern...så det enda alternativet som finns nu äe cellgifter och förhoppningar om att de kanske kan krympa eller ta kol på cancercellerna o sen kanske det kan bli en operation.... jag har nog inte riktigt fattat vad allt det här innebär än och jag är så jävla arg på sjukvården som faktiskt hade kunnat hitta den här jävla tumören redan för 2,5 månad sen och då kanske inte lymfarna hade hunnit bli så stora som de e nu....men än vägrar jag ge upp och jag måste ju hoppas att cellgifterna kommer hjälpa... slutar jag tänka att det kan gå så e jag ju körd.... vet att jag kommer ha ett långt o plågsamt år framför mig men jag vill inte ge upp riktigt än....

nej nu ska jag försöka få i mig lite mer mat o sen ta en dusch o fara på jobbet... ta tillvara på livet ni vet aldrig när det kommer vändas på sin spets....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Ramlade in på din blogg av en ren slump och började läsa inlägg efter inlägg… Jag ska inte komma här och påstå att jag förstår hur du känner eller mår, för det gör jag inte. Inte heller skriver jag för att uttrycka mitt medlidande eller beklaga det inträffade, för det antar jag att du får höra dagligen ändå.

Jag vill fokusera på att du ska bli bättre och så småningom frisk – inte på den sjukdom som för tillfället härjar i din kropp.



Har du sett filmen The Secret? Om inte; gör det!! Och har du redan sett den så bör du se den igen, du kommer förmodligen se den med helt andra ögon nu.



Det är en film av det slag som får dig att inse att allt är möjligt; ALLT! Oavsett om det handlar om att bli rik, få det där drömjobbet, eller i ditt fall; bli frisk!

Som man tänker så blir det. Matematiken är rätt enkel. Det fysiska och det psykiska hänger ihop på ett sätt som vi inte ens kan förstå. Det kan låta flummigt, jag vet, men gör dig själv en tjänst och se filmen. Då kommer du förstå vad jag snackar om!



För att nämna ett exempel ur den (allt är taget ur verkliga livet); En kvinna får reda på att hon har cancer. Den följande tiden, ca tre månader, ägnar hon all sin lediga tid till att kolla på komedier av alla de slag, skratta och må så bra som möjligt så ofta det går. Hon tänker på sig själv som att hon redan har besegrat cancern – att hon är frisk. Tre månader senare är hon fri från sjukdomen.



Det hoppas jag att du också kommer bli. Jag önskar dig all lycka i världen!

2011-08-29 @ 21:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0