En gnutta hopp

Jag har sen en tid tillbaka haft kontakt med en kvinna från Skåne, Lilla goa Marie... hon har samma diagnos som mig men har fått ge igenom både en och två operationer... Nu visade det sig vid sista operationen att cancern hade kommit tillbaka/spridit sig till lymforna i buken precis som jag har det.... Hon skriver i sin blogg om att hon aldrig kommer bli fri från sin sjukdom men kan leva länge länge med den och det är just den inställningen till livet som ger mig hopp... jag önskar inget hellre än att min cancer för alltid ska försvinna men måste kanske inse att den kommer för alltid vara en del av mig hur mkt jag än kämpar... jag vet att man kan leva långa och bra liv bara men håller monstret i schack och det är det lilla hoppet som jag just nu i min egen förtvivlan håller mig fast i...

Jag får så många fina tips för att inse att jag måste leva här och nu, jag kan inte vänta på att någon dag bli frisk och få allt jag önskar...det som är viktigt är nuet...leva här och ta till vara på varje bra minut och sekund...uppskatta alla fina stunder där jag för en stund får vara mig själv igen....just nu ser många mig bara som cancer och sjuk men jag finns ju fortfarande kvar här inne...man får skrapa på ytan o tjata lite på mig bara ;)

Hade en sjuk trevlig och skön kväll igår med Martin och hans två vänner krille och therese =) Vi va ner på jobbet och käkade och jag fick i mig mitt första riktiga mål mat sedan i tisdags och sen for vi hem till deras hus och kollade på film och jag fick mysa lite med deras lilla hjärta Tilde som bara e 3 månader....en bra komedi fick vi och titta på så kvällen va riktigt lyckad och jag fick sova nästan hela natten igenom så nu börjar det gå åt rätt håll igen....

Ni som läser min blogg måste vid det här laget se ett sånt sjukt tydligt mönster över mitt humör hahaha, man märker när det har varit behandling eller ska till en ny för det e då jag svackar ner mest....ber om ursäkt för att gnälliga inlägg men e ju ändå min blogg och min lilla ventil för o ens klara av min vardag....
Nu ska jag gå o kolla till min baconlåda och fylla magen med lite gottans =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Å vad underbart att höra! En bamsekram till dig hjärtat!

2011-10-31 @ 10:08:01
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Bella

Det låter jättebra Catrin! Kan tänka mig att allt blir mycket lättare med en sån inställning :)

2011-11-02 @ 22:04:27
URL: http://gabriellesandstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0