mening med livet?

vad e meningen med vårt liv? märker att jag ofta ligger o tänker och funderar kring livet trots att jag nu fått glädjande besked men det har inte nått med min dödsångest att jag göra snarare kring mina tankar till varför vi ens finns på jorden, vad som händer sen och sen tankarna på om jag ens vill bli lastgammal o hamna på hem....

jag  vill leva ett värdigt lustfyllt liv, fullt av skratt, vänner och underbara upplevelser. jag vill inte gå tillbaka till inrutade jobbrutiner där man bara gör sitt jobb o sen går hem deppig o less o bara längtar efter helgen.. jag vill uppelva lycka, få skratta och få andra att må bra...jag vill leva mitt liv till fullo... jag är väl medveten om att jag kanske inte får 60 år till i livet och det gör mig egentligen inte så mkt med tanke på att om man e 85 idag så ligger man i sin egen skit och får träffa folk 15 min per dag om man har otur o blir sängliggande, hur värdigt liv har man då? hundar behandlas fan bättre i sitt slutskede av livet än vad vi människor gör... men vi människor vill väl inte inse hur nära döden står oss ibland...
jag är lycklig om jag får en bra tid att leva på jorden och får känna att andra människor älskar mig och håller av mig, slippa känna mig ensam och njuta av varje bra stund...

jag vet att många tar illa upp om att jag skriver mkt om döden och så men det är för mig nu rätt naturliga tankar när jag hela tiden är så medveten om att döden finns o lurar bakom egentligen varje hörn, allt är egentligen bara en tidsfråga innan alla på jorden kommer träffa på döden, man kanske blir avtrubbad när man inte vet om man ska få leva eller dö och hur lång tid man har kvar... just nu lever jag tre veckor i stöten o tar mitt liv därifrån...ibland kan jag ju inte ens planera en dag framåt, man får en helt annan syn på livkvalité då vill jag lova...

ibland önskar jag att jag hade nån i mitt liv som i mina svåra stunder bara kunde hålla om mig och finnas där för mig när hoppet o orken tryter...har alla goa vänner men e skillnad på vänner o en relation...men e så fel o inleda en relation nu när jag inte är mig själv jämt...man ska dessutom ha nån man vill ha en relation med oxå... själv har jag ju bara avskärmat mig från allt vad killar heter sista 8 veckorna tyvärr...vi får vänta tll våren då kanske jag börjar blomma o spria igen... nu ska kanske min kropp få ta sig en lång höst och vintervila...


nej dags för o diska lite o sen kanske fara över till go Elin för lite girltalk om hon orkar...

Kommentarer
Postat av: Tina Östlund

Fint och tänkvärt inlägg... Hoppas du har det bra hemma i gåvan nu! Kram på dig!

2011-09-22 @ 15:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0